reklama

Záchvat svedomia v Slovenskej Sporiteľni

Po x negatívnych skúsenostiach s touto úžasnou finančnou inštitúciou som už strácal posledné kúsky viery v zdravý úsudok manažmentu a začal premýšlať, kam budúci rok prenesiem hypotéku. Možno moje kritické články, či naštvané maily niekomu vstúpili do svedomia, ale minulý týždeň sa im podarilo ma pozitívne prekvapiť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (36)

V októbri roku 2011 som si zobral úver na bývanie v tejto banke a popísal komplikácie, ktoré nastali počas vybavovania. Odvtedy ma naštvali niekoľko krát, ako keď mi pod zmienkou bezpečnosti nanútili menej bezpečnú bezkontaktnú platobnú kartu a za zrušenie nevyžiadanej služby pýtali poplatok (po mailovej komunikácii mi ponúkli možnosť poplatok vrátiť ak si tú službu na pobočke zruším - čo je pekné gesto, ale princíp nanútenia služby a pýtania poplatku za jej zrušenie im akosi uniklo), či keď mi naposledy zvýšili poplatok za kreditnú kartu o 80%. Po týchto skúsenostiach som už nečakal, že ma ešte niečim môžu prekvapiť, ale podarilo sa.

Pri uzatvárani úveru na bývanie som bol pracovníčkou niekoľko krát uisťovaný, že raz ročne môžem bez poplatku spraviť mimoriadnu splátku. Nepočul som to sám, ale aj kamarát realiťák, ktorý mi s celým procesom kúpy bytu pomáhal to počul rovnako. Pri podpise zmluvy som dostal k prečítaniu všeobecné obchodné podmienky (VOP), ktoré som si spolu s pracovníčkou banky prešiel. Moja chyba bola, že som si vtedy prešiel pre mňa dôležité podmienky a na mimoriadnu splátku som sa nepozrel, akurát veril slovnému uisteniu.
V septembri tohto roku som sa rozhodol spraviť teda mimoriadnu splátku a skrátiť si dobu trvania úveru, aby som budúci rok pri konci fixu mal lepšie podmienky vyjednávania s touto, či inou finančnou inštitúciou. Na pobočke môjho nového trvalého bydliska som podal žiadosť a keď systém pracovníkovi vyhadzoval poplatok ku mojej žiadosti, vysvetlil som mu v dobrej viere situáciu a on ten poplatok vynuloval. Spokojný ako ľahko to prebehlo som šiel domov a už len sledoval IB, kedy to sprocesujú. O dva dni neskôr mi ten istý pracovník volal, že mu to na centrále zamietli, keďže VOP ku mojej zmluve neumožňujú mimoriadnu splátku bez poplatku (ak by to nebolo 5% z mimoriadnej splátky, ale pár eur tak sa akurát naštvem a poviem mu nech to sprocesujú s poplatkom) a odkázal ma na pobočku, kde som úver uzatváral. Na danej pobočke už nepracovala ani pracovníčka s ktorou som zmluvu uzatváral, ani vedúca, ktorá mi danú pracovníčku odporučila. Nová vedúca mi vysvetlila ako zbytočne ma tam poslali a navrhla jediné možné riešenie, spísať reklamáciu. Učinil som tak teda priamo na mieste a čakal na výsledok.

Po negatívnych skúsenostiach som čakal zamietavý postoj a ich obľúbené odvolanie sa na VOP, ale po niekoľkých dňoch som mal prekvapivý telefonát. Volala mi pracovníčka, ktorá dostala na starosť moju reklamáciu a oznámila mi, že napriek VOP sa rozhodli mi vyhovieť a mám teda poslať sumu späť na úverový účet, ktorá bude sprocesovaná bez poplatku. Tak sa následne aj stalo, akurát mi úver neskrátili o 22 mesiacov ako som mal vypočítané na žiadosti, ale len o 18. Možno moje kritické články, alebo niekoľko naštvaných mailov ombudsmanke, ktorej som na rovinu povedal, že zákazník je u nich až na poslednom mieste, pomohli tejto reklamácii, ale po veľmi dlhej dobe som bol pozitívne prekvapený touto bankou. Uvidím na budúci rok, keď mi skončí fix.

Miroslav Babič

Miroslav Babič

Bloger 
  • Počet článkov:  205
  •  | 
  • Páči sa:  10x

...dusou cestovatel.. zakladateľ portálu UVOstat.sk Zoznam autorových rubrík:  Myšlienky z nevyspatej hlavyTour de Europe 2009Potulky EurópouPotulky svetomParódia na životSúkromnéFotkyOstatnéSprostostiŠtatistikyOpendata

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu