reklama

Slovenská Sporiteľna...zákazník na poslednom mieste

Pred vyše troma rokmi som písal prvý nasr...dený článok na inštitúciu, s ktorou bankujem už dlhé roky. Naivne som dúfal, že to bol len jeden výstrel do tmy a ďalšie roky ticha bez starostí ma v tom len utvrdzovali. Počas tohto leta som však od mojej vždy ochotnej banky dostal malé prekvapenie, ktorému včera nasadila korunu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

V roku 2008 som si po starostiach s neschopnosťou dodať kreditnú kartu urýchlene nakoniec kartu zaobstaral a spokojne používal. Všade som ňou platil bez pinu, stačil podpis. Nenašiel som doma odložené papiere z toho času, ale pamätám si ako mi banka napísala, že ak chcem vyberať s touto kreditkou hotovosť, nech si zažiadam o PIN. Ja som kartu potreboval hlavne na internetové platby, či rezervácie hotelov a výber hotovosti ma nezaujímal, takže o PIN som si samozrejme nezažiadal. Spokojne som ju využíval počas celej doby platnosti (3roky) a vďaka zľavovému Sphere programu ma po prepočítaní vyšla nakoniec bez poplatku. Tieto tri roky som bol maximálne spokojný zákazník a nedal som na svoju banku dopustiť.

V auguste tohto roku jej skončila platnosť a banka mi automaticky preposlala novú kartu, samozrejme s rovnakým číslom, vďaka čomu som v systémoch ako Paypal, či jemu podobných, nemusel nič meniť. Jediná zmena, ktorú som si všimol bol čip, ktorý som na starej nemal. Ako som sa až prednedávnom dozvedel, SLSP kvôli bezpečnosti pridávala na všetky platobné karty čip. Následok tejto zmeny som pocítil hneď pri prvom nákupe s novou kartou. Predavačka odo mňa požadovala PIN a ja som len pokrčil ramenami, že žiaden nemám. Tri roky som ho nepotreboval a banka ma nijak neupozornila, že pozor, s touto sa už bez PINu nezaobídem. Tak som teda zaplatil debetnou kartou a hneď sa vybral do pobočky SLSP, našťastie priamo oproti obchodu, kde som nakupoval. Požiadal som o PIN ku kreditke a po podpise tlačiva mi bolo oznámené: "onedlho Vám PIN dôjde poštou".
Ten samozrejme aj došiel, ale s ním mi odišlo 3.50 z môjho účtu s popisom "Popl. za znovuvytlačenie PIN - čísla". Nelenil som a napísal som slušnú otázku, ako je možné účtovať mi poplatok za znovuvytlačenie, keď som PIN nikdy nedostal. Odpoveď bola strohá s informáciou, že PIN som musel ku karte automaticky dostať a preto moja požiadavka bola braná ako znovuvytlačenie. Tu už slušne nasratý som napísal ombudsmanovi SLSP s rovnakou otázkou, ale odpoveď nebola o nič lepšia. Pravdepodobne som "zabudol" a voľakedy dávno pred troma rokmi som ten PIN určite dostal. Keďže som papiere s informáciou o možnosti vyžiadať si PIN len pre výber hotovosti doma nenašiel, vzdal som ten súboj a zapísal si čierny bod ku mojej banke.

Už by som na tú príhodu aj zabudol, ak by sa pred mesiacom v obchodnom dome IKEA neprihodila veselá situácia, ktorej som bol svedkom. Pán v rade predo mnou (rada len na platbu platobnými kartami) sa snažil zaplatiť za tovar, ale predavačka od neho stále pýtala PIN. On dookola opakoval jednu a tú istú vec: "ja som ku tým kartám nikdy PIN nepotreboval a ani ho nemám". Ak by to bola jedna karta, pomyslel by som si niečo o jeho pamäti, ale ked otvoril peňaženku a v nej mal cca 10-12 platobných kariet (vyskúšal z nich asi 5 a od všetkých PIN nemal), pochopil som kde je pes zakopaný a povedal som mu, že podobný problém som mal pred pár mesiacmi. Banka vás neupozorní, ku novej kreditnej karte už vyžaduje PIN a vy ako tĺk pozeráte na predavačku (a po chvíľke presviedčania už ona na vás ako na debila), že ho jednoducho neviete. A ako drobnosť si banka za svoj rozmar nechá ešte zaplatiť.

Už teda kreditku s PIN číslom používam ďalej, ale ako som sa včera dozvedel (samozrejme z rôznych neoficiálnych kanálov, SLSP to len drobným oznámi v aktuálnych novinkách, ale nikomu to nenechá ako správu na internetbankingu), banke je jedna zmena málo, rozhodla sa spraviť ďalšiu, väčšiu a hlavne zákernejšiu. Opäť pod rúškom bezpečnosti (už mi to príde ako všemožné oháňanie sa terorizmom pri každej prkotine) sa rozhodla zmeniť podmienky používania debetných a kreditných kariet a svojim klientom tým pekne zavarila. Podľa tejto správy banka odmieta zrealizovať platbu predajcovi, pri ktorej nebude uvedený bezpečnostný CVV, či CVC kód (tie tri malé číselka na zadnej strane embosovanej karty). Na prvý pohľad úžasný bezpečnostný prvok, kým sa zákazník nedostane do problémov. Banka totiž akosi pozabudla na najväčší internetový platobný systém na svete Paypal, ktorý je využitý mimo iného aj v najväčšom aukčnom portáli eBay. Pri registrácii na Paypale si systém vyžiada aj CCV kód pre overenie, ale neskôr ho už banke nikdy neposiela, práve kvôli bezpečnosti transakcie, aby nedošlo k úniku tohto čísla. Slovenská Sporiteľna sa oháňa tým, že to spravila na odporúčanie spoločností VISA a MASTERCARD, ale akosi zabudla informovať svojích zákazníkov, alebo zabudovať výnimku pre systém Paypal. Výsledkom tohto skvelého rozhodnutia sú oprávnene nasratí zákaznící, ktorým stoja nezrealizované platby a majú negatívne hodnotenia, ktoré sa neskôr odzrkadlia pri ďalšej kúpe, či predaji. Samozrejme taká fičúrka ako túto možnosť ochrany na svoju kartu vypnúť neexistuje, prečo by predsa banka nehádzala svojím zákazníkom polená pod nohy, keď môže. Jediná odpoveď banky, ktorú už niekoľkí nespokojní zákazníci kopírujú do rôznych diskusných fór je: "Odporucam Vam obratit sa na spolocnost Pay Pal, aby platbu do SLSP,a.s. posielala aj s CVC alebo CVV kodom."

Skvelý prístup banky, u ktorej je spokojný klient evidentne na poslednom mieste....alebo ešte niekde ďalej. Našťastie som na eBay nakúpil ešte pred vianocami a kým sa to nevyrieši (či už zmenou v SLSP, alebo mojím odchodom do inej banky), nebudem to ani skúšať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A s kým bankujete vy?

Miroslav Babič

Miroslav Babič

Bloger 
  • Počet článkov:  205
  •  | 
  • Páči sa:  10x

...dusou cestovatel.. zakladateľ portálu UVOstat.sk Zoznam autorových rubrík:  Myšlienky z nevyspatej hlavyTour de Europe 2009Potulky EurópouPotulky svetomParódia na životSúkromnéFotkyOstatnéSprostostiŠtatistikyOpendata

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu