reklama

Ako zabiť úspešný web

Rozbehnúť na internete portál, ktorý si získa stabilnú čítanosť v tisícoch návštevníkoch denne, je na malom slovenskom trhu úspech, za ktorý sa oplatí buchnúť aj šampus o nové auto. Tak, ako náročné je takýto projekt rozbehnúť, dostať do povedomia, získať stabilnú návštevnosť a umožniť mu neustále rásť, tak jednoduché je tento projekt pochovať. Stačí sa držať tohto návodu a úspech na seba nenechá dlho čakať. Potom si môžem ten šampus buchnúť akurát tak o hlavu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (251)

1. Mám web, povedzme s mesačnou návštevnosťou cca 1.5 milióna unikátnych návštev. Vďaka týmto číslam si môžem dovoliť prepchať ho reklamou, ktorá nie len bliká po okrajoch, kontextovo mi pri článku o hladomore ponúkne zakúpiť novú domácu pekárničku na chlieb, ale občas doslova vyskočí spoza menu, vytuší, že mám sluchátka na tichý režim a zvýšenou hlasitosťou mi zakričí úžasnú ponuku na bukake vianoce.

2. Keď už mám peniaze za reklamu, investujem ich do svojho webu. Pokúpim kopec malých portálov, kde dobrý nápad zabíjala malá návštevnosť a začlením ich pod svoje krídla. Rozbehnem niekoľko vlastných nápadov, ktoré sa uchytia a niektoré si spravia aj dobré meno. Nimi sa pokúsim zakryť neschopnosť tých, ktoré sú terčom neustálej kritiky na autorov, ktorí balamutia čitateľom hlavy svojvoľným výkladom práva.

3. Miesto originálnej tvorby začnem vo veľkom preberať agentúrne spravodajstvo, či články zo zahraničných webov, pri ktorých autori pozabudnú uvádzať zdroj ich inšpirácie. To, že samotný preklad je horší než zlý, a aj ten algoritmus v google translatore by si za trest zmazal pár riadkov kódu, ak by to takto preložil, to už nechám tak, veď diskutujúci pod článkom ho opravia. Keďže na zabudovanú možnosť "nahláste chybu" autori zásadne nereagujú.

4. Keď v slabej chvíľke zoberiem do úvahy sťažnosti diskutujúcich, dám niekoľkým blogerom z už úspešného projektu šancu a zamestnám ich ako novinárov. Niektorí sa uchytia a majú kvalitnú vlastnú tvorbu, ale popri nich zamestnám aj demagógov najhrubšieho zrna, pri ktorých článkoch je vždy aspoň 200 reakcií a žiadna pozitívna.

5. Pri politicky nie veľmi korektných článkoch začnem vo veľkom cenzúrovať diskutujúcich, zatiaľ čo pri ostatných ich úspešne využívam nech dopĺňajú informácie ku článku, s ktorým si autor nedal veľa námahy. Často sa v diskusiách vďaka tejto špeciálnej "fičúrke" dozvedia návštevníci viac, ako v článku samotnom.

Napriek všetkým negatívnym názorom ľudí mám stále dobrú čítanosť, hlavne vďaka malej konkurencii a podchytenému trhu, keďže mám jeden z najstarších webov s týmto zameraním. Prídem preto s úžasným, dychberúcim, originálnym (čo na tom, že som to skúšal už voľakedy) nápadom.

K týmto projektom:
zjedolby.som.sk
pozrelby.som.sk
cestoval.som.sk
tankoval.som.sk
nadaval.som.sk

pridám najnovší:
spoplatnil.som.sk

Začnem sa porovnávať s takými gigantami ako NY Times, Financial Times a úplne sa pozabudnem, že ja nemám k dispozícii trh v desiatkach, či stovkách miliónov návštevníkov. Nevšímam si neúspech takého giganta ako je britský Times, ktorý sa snaží získať naspäť stratených čitateľov. Zabudnem, ako som voľakedy skúšal spoplatniť niektoré články, čo sa mi neosvedčilo a potichu som s tým sekol.

Spoplatnil.som všetko, agentúrne články s minimálnou informačnou hodnotou pre čitateľa, vlastnú tvorbu, ktorá bola ako tak zaujímavá, či prístup diskutérom do systému, ktorí občas pozdvihli úroveň článku aj o 200%.

Tak...úspešne som zabil to, na čom som dlho pracoval. Idem si buchnúť ten šampus a moji čitatelia si akurát tak môžu povedať "dohrali sme".

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Miroslav Babič

Miroslav Babič

Bloger 
  • Počet článkov:  205
  •  | 
  • Páči sa:  10x

...dusou cestovatel.. zakladateľ portálu UVOstat.sk Zoznam autorových rubrík:  Myšlienky z nevyspatej hlavyTour de Europe 2009Potulky EurópouPotulky svetomParódia na životSúkromnéFotkyOstatnéSprostostiŠtatistikyOpendata

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu