reklama

Politik...červený, modrý, ružový..stále rovnaký

Ešte pred nedávnom z každého rohu na mňa skákali bilboardy s vysmiatym Ficom, Radičovou, Sulíkom, či srandistami typu Kollár a Záhradník. Nestihli ich prelepiť a na referendum sa hodili znova. Teraz sa blížia komunálky a tváre sa vymenili. Čo sa však nezmenilo je to, čo tie bilboardy a všemožné reklamy spôsobujú. Nechuť k politikom a ich bludom, za ktoré sa nehanbia postaviť s vážnou tvárou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (26)

Každý deň jazdím krížom Bratislavou a okolím a všímam si tie umelo usmiate tváre na bilboardoch. Ponúkajú všetko lepšie, novšie, pohodlnejšie, ľahšie, lacnejšie, až mám dojem, že do dnešného dňa tu nik nevládol a toto je zmena, akú som ešte nezažil. Doteraz sme žili v čiernej diere a po komunálkach zrazu doletí Aštar Šeran a všetko obráti k lepšiemu.

Keď vidím sľuby na tej masívnej Ftáčnikovej bilboardovej kampani, neviem či sa mám smiať, alebo plakať. Tak ako máme SOI-ku na nahlasovanie a kontrolu nepoctivých reštaurácií, obchodov, hotelov atď. tak chýba inštitút, kde by som mohol zavolať a dať prekontrolovať splnené sľuby politika a ak by ich nesplnil, nemohol by znova kandidovať na hocijakú politickú funkciu. Dal som si tú námahu a našiel si volebný program z roku 2006, kedy sa pán Ftáčnik uchádzal (a aj vyhral) o kreslo starostu Petržalky. Tie plány o zlepšení parkovania, ochrane zelene, bezpečnosti, nových cyklotrasách, mi pripadajú nejaké známe. Aha áno! Podobné bludy čítam každé ráno po ceste do práce. Pán Ftáčnik, keď už kandidujete z pozície starostu Petržalky, čo sa tak prezentovať výsledkami a nie len prázdnymi sľubmi? Áno, to čo nám vy sľúbite, nám nik nedá. Stará obohratá politická pesnička, na ktorú ešte stále veľa ľudí skočí. Ale tí, čo majú aspoň trocha otvorené oči, tí nie. Keď čítam Váš plán z roku 2006 o nových cyklotrasách a spočítam, že tie nové, na ktoré som v Petržalke narazil sa dajú prejsť dokopy za 5 minút aj s deravou dušou, je mojej duši aktívneho cyklistu smutno. Splniť sľub o lepšom parkovaní si predstavujem ináč ako zjednosmerniť niektoré ulice a umožniť tak ľudom parkovať viac nárazník na nárazník. To o ochrane zelene (citujem "Osobitne budem chrániť zónu Draždiaka a ďalších jazier a vytvorím podmienky na ich zarybňovanie") ste asi mysleli ako vtip, keď sa za Vášho sedenia na stoličke starostu, priamo na pláži tohto petržalského kúpaliska, postavila krásna betónovo sklenená budova súkromnej nemocnice Medissimo. Nie že by som mal niečo proti modernej architektúre. Mať znova zapálený slepák, radšej ležím tam ako vedľa na Antolskej, ale predsa len, na tej pláži si predstavujem niečo iné. Rozčulovať sa nad bezpečnosťou, mi príde ako týranie už tak dosť obohratej platne. Jediné kde často vidím policajtov, sú obľúbené miesta vyberania výpalného ako Panónska, či Dolnozemská, alebo ich obľúbená oddychová kultúrno-rekreačná zóna na pumpe Agip na Dolnozemskej, kde stoja každú noc na kávičke. Mestských som za posledné roky stretol len na hrádzi, kde papučujú o život. Zato rozbité okná na parkoviskách nie je problém nájsť každý týždeň. Škoda, že toto na tých bilboardoch nespomínate. Mňa ako obyčajného človeka (jaj ako sa mi toto označenie nás bežných smrteľníkov zapáčilo), žijúceho v Petržalke už 26 rokov by to možno aj presvedčilo.

Jedna z osôb, ktorá sa snaží nahradiť Milana Ftáčnika v pozícii starostu Petržalky, pani doktorka Iveta Plšeková, zas asi nevie, že na úspešnú kandidatúru si treba vybrať aj správny tím ľudí, ktorí sa starajú o promo. Pani Iveta, takto sa to určite nerobí. Auto polepené ako za čias multilevel habaďúry auto-reklama.sk, ohrozujúc ostatných šoférov dobrý dojem určite nespraví. Ak k tomu pridáte agentúry, čo volajú na všemožné telefónne čísla a robia prieskum, ďalšie mínusové body máte isté. Hlavne ak po prvom telefonáte, kde slušne poviem, že nemám záujem, nasleduje druhý, ktorý už po predstavení volajúceho skladám. To by ale nebolo to pravé orechové a príde aj telefonát tretí. Tu mi už nedávate na výber a musím sa zachovať ako chrapúň. Poviem, že mám záujem sa zúčastniť, vypočuť si všetky tie bludy a telefón odložím bokom. Ešte som nestopoval, akú výdrž majú tí telefonisti v agentúre, ale keď sú na jedno číslo schopní volať 3x, asi malá nebude. To už bilboardy o tom, ako by ste boli naša prvá starostka (celkom som za, aby bolo viac žien v politike) nevylepšia.

Posledný, kto sa mi dostal posledné dni viac do povedomia, je verejne veľmi obľúbený oravský bača Alojz "rád sa vyhrážam žalobou" Hlina. To čo stváral už pred parlamentnými voľbami a aj po nich, síce na chvíľku pobavilo, ale presvedčilo ma o tom, že pomenovanie "attention whore" sa hodí nie len na Igora Matoviča, ale aj na nášho baču. Postaviť si program na týchto divadelných vystúpeniach je nápad celkom originálny (aj keď mám pocit, že Johny Cash v parlamente bol prvý), ale veľmi chabý. Ak to samozrejme nezaberá, ešte vždy sa dá vyhrážať žalobou študentke, ktorej sa nepáčilo v jeho reštaurácii. Neochotou zobrať zodpovednosť za svojich zamestnancov jasne ukázal, ako prevezme na svoje plecia zodpovednosť za chod mesta. Ak sa mu nebudú páčiť sťažnosti občanov, jednoducho zruší stránkové hodiny, nech sa občania na úrade ani neukazujú. Tí, čo mu predsa len nejak predostrú svoj názor na jeho prácu, budú zatratení, ich názory odignorované a bačova karavána pôjde ďalej.

Figúrky ako pani Magdu "nevyšlo to s prezidentským kreslom, skúsim primátorské" Vašáryovú (škoda, že neostala pri filme, tam jej to šlo), či iných známych a neznámych kandidátov na všetky tie teplé miestečká, je škoda bližšie rozoberať. Vystrčia sa keď sa blíži ich čas, dokážu, že nič nedokážu a opäť sa po nich zľahne zem až do ďalších volieb.

Miroslav Babič

Miroslav Babič

Bloger 
  • Počet článkov:  205
  •  | 
  • Páči sa:  12x

...dusou cestovatel.. zakladateľ portálu UVOstat.sk Zoznam autorových rubrík:  Myšlienky z nevyspatej hlavyTour de Europe 2009Potulky EurópouPotulky svetomParódia na životSúkromnéFotkyOstatnéSprostostiŠtatistikyOpendata

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu