reklama

Krížom cez Švédsko...časť IV.

Švédska rovina, ktorú sme križovali posledné dni sa konečne začala meniť na aspoň jemne kopcovitú krajinu, keď sme z mesta Torsby vyrazili na sever.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

 Okolie mesta Sveg, ktoré bolo cieľom sľubovalo národné parky a dúfali sme, že konečne uvidíme aj nejaké živé soby. Samozrejme nie narýchlo zjavené 5 metrov pred autom.

Keďže vo vnútrozemí smerom na sever nie sú diaľnice, tak miesto prestávok na odpočívadlách si dávame prestávky v mestách, ktore pôsobia na prvý pohľad zaujímavo. Takto sme zastavili v malom meste Mora, ktoré neponúklo nič nové (ale aj to čo sme očakávali bolo pekné a zaujímavé), až na z ničoho nič sa objavenú škodu octavia s EČV Zvolena, z ktorej čistou slovenčinou zdravil otec syna ako ho vykladal na parkovisku pri centre. Českých turistov očakávam všade, ale autá zo Zvolena v maličkom meste 2000km ďaleko na sever veľmi nie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
(zdroj: Miro)
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Po hodinovej prestávke a občerstvení sme vyrazili ďalej s vedomím, že po ceste už žiadne mestá nebudú, a aj tie osady čo sme míňali, boli vždy mimo hlavnej trasy a často ku ním viedla len prašná cesta. Keď mi však navigácia povedala "pokračujte 100 kilometrov rovno" (čo znamená žiadnu križovatku) a ja som nebol na diaľnici, nechcel som tomu veľmi uveriť.

Spestrenia však prišli po ceste dve. Niekoľko kilometrov pred naším cieľom ma z letargie, keď som len krútil občas volantom, vytrhlo vrtuľové lietadlo, ktoré sa doslova zhmotnilo nad našimi hlavami a pristávalo na maličkom letisku hneď vedľa cesty. Tak bolo nízko až som mal pocit, že sa môžem dotknúť podvozka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Druhé spestrenie prišlo pri vjazde do mesta Sveg. Posledných pár kilometrov sa doteraz ukážkove počasie začalo kaziť a začínal som tušiť, že ak nás chytí búrka, bolo by to lepšie v meste ako mimo civilizácie. Na moje šťastie sa búrka pustila práve v čase, ako som sa blížil ku vjazdu do mesta. Búrka bola slabé slovo na tú prietrž mračien, kde mi stierače nestíhali a ja som pred sebou videl len masu vody. Podľa navigácie, ktorá nepotrebovala vidieť von oknom som sa už dostal do mesta a zastavil na prvom parkovisku po ruke. V tomto počasí hľadať kemp nemalo význam, tak sme počkali, kým sa počasie trošku unormálnilo a usadili sa v kempe, ktorý bol len kúsok od toho parkoviska.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Neďaleko mesta sa nachádza farma, kde chovajú soby, ale na našu smolu bola zrovna zavretá lebo samica mala čerstvo mladé, tak ku ním nepúšťali turistov. Aspoň z diaľky som si odfotil samicu, na ktorej bolo vidno, že jej mladé dávajú zabrať.

Ďaľší deň sme zamierili 80 kilometrov od mesta Sveg, kde sa nachádza národný park Sonfjället, ktorý ponúka nenáročnú turistiku v peknom prostredí. Akurát posledných 15 kilometrov na parkovisko sa ide rovnako dlho ako zvyšných 65 po deravej prašnej ceste, ktorá začína sa poslednou osadou. Oplatí sa tú cestu pretrpieť, lebo park stojí za to a ak si dá človek námahu a vyšlape si to trošku vyššie, tak ponúka pekné výhľady.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Mesto Sveg ponúka v podstate len krásnu prírodu a čučoriedky všade naokolo, tak po turistike sme sa ešte potúlali mestom, zrelaxovali v parku pri parkovisku, kde sme prvý deň prečkali búrku a pripravili sa na ďaľší deň. Čakala nás cesta krížom cez Švédsko na pobrežie botnického zálivu.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Viac foto ako vždy na mojom webe

Miroslav Babič

Miroslav Babič

Bloger 
  • Počet článkov:  205
  •  | 
  • Páči sa:  10x

...dusou cestovatel.. zakladateľ portálu UVOstat.sk Zoznam autorových rubrík:  Myšlienky z nevyspatej hlavyTour de Europe 2009Potulky EurópouPotulky svetomParódia na životSúkromnéFotkyOstatnéSprostostiŠtatistikyOpendata

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu