Ako dopravný podnik Bratislava rozhadzuje peniaze

Autor: Miroslav Babič | 12.11.2012 o 8:08 | Karma článku: 19,58 | Prečítané:  6541x

Vďaka povinnosti zverejňovať zmluvy, ktoré sa týkajú nakladania s verejnými prostriedkami sa aj bežný platca dane vo svojom meste môže dozvedieť, ako podniky hospodária so zverenými peniazmi. Myslím, že niekde na facebooku som prvý krát zahliadol nalinkovanú zmluvu o oprave rovnošiat pre vodičov a dispečérov a niekoľko zaujímavých komentárov k tomu. Po preštudovaní zmluvy, mien a prehrabaní sa internetom, sa nájdu zaujímave informácie o tom, ako hospodári dopravný podnik mesta Bratislavy, ktorému podľa vyhlásení vedenia neustále chýbajú peniaze.

Zmluva 0140-1dd9 sa dá nájsť na webe dopravného podniku. V skratke ide o zazmluvnené krajčírske práce na rovnošaty vodičov a dispečérov trenčianskou firmou AST DESIGN. V zmluve sa zhotoviteľ zaväzuje počas 3 rokov poskytovať nasledujúce služby:

1.skracovanie nohavíc - úprava
2.skracovanie rukávov - úprava
3.výmena zipsu na nohaviciach - oprava
4.výmena zipsu na vrchnej bunde - oprava
5.zašívanie roztrhnutých súčastí odevov - oprava

Je samozrejmé, že rovnošaty zamestnancov je potrebné občas opraviť, ale keď sa nad údajmi v zmluve, zákonoch a webe zamyslím, vyjdu z toho zaujímave informácie.

V zmluve je uvedený obchodovateľný finančný objem počas platnosti zmluvy maximálne 39900 eur bez DPH. Čo úplnou náhodou je aj limit kedy to je ešte podprahová a nie podlimitná zákazka (tá začína pri sume 40000 eur podľa novely zákona o verejnom obstarávaní) a teda nie je nutné použiť elektronickú aukciu na vybranie dodávateľa služby.

Ak by sa niekto snažil vyhnúť sa elektronickej aukcii, tak na to musí mať dôvod. Ten by sa v tomto prípade dal nájsť a je na pováženie, či firma AST DESIGN a jej majiteľka pani Andrea Stuchlíková nemá rodinné väzby na poradcu generálneho riaditeľa dopravného podniku, ktorým je pán Juraj Martiny (náhodne spomenutý akurát tu). Zhoda mien nie je žiadna až do doby, kým si vyhľadám na google AST DESIGN. Dostanem sa na stránku www.andreamartiny.sk kde v záložke profil nájdem:

"Svoje výrobky – dámsku konfekciu, distribuuje a predáva pod vlastnou značkou ANDREA MARTINY®."

Zaujímalo by ma, ako si pani Stuchlíková mohla dať meno značky Andrea Martiny. Logicky mi výchádza, že to mohlo byť jej meno za slobodna. Miesto takýchto špekulácií mi však stačí otvoriť www.foaf.sk a meno Andrea Stuchlíkova a Juraj Martiny sú spojené v prípade firmy Media Institute s.r.o, čo potvrdzuje aj úplný výpis z obchodného registra. Je teda jasné, že poradca generálneho riaditeľa a majiteľka zazmluvnenej firmy už spolu minimálne raz viedli firmu, ak by aj neboli rodinne spojení.

astdesign-2.jpg

Verím, že v zmluve by sa našlo ešte niekoľko chuťoviek, ja ale rovno preskočím na prílohu a tou je samostatný cenník. Príde mi logické, že ak sa dohaduje takto veľká zákazka, tak aj cena bude lepšia ako v bežnom maloobchode. Tak isto mi príde logické takúto službu dohodnúť s firmou, ktorá sídli v Bratislave a odpadnú teda náklady na prevoz materiálu do Trenčína (sídlo firmy AST DESIGN). Firma síce uvádza kontaktné miesto v Bratislave, ale podľa jej webu ťažko usudzovať, že by platila šičky v hlavnom meste.
Na to, že v Trenčíne je všeobecne cena práce nižšia ako v hlavnom meste mi ceny uvedené v prílohe zmluvy prídu, slušne povedané, prestrelené.

Skrátenie nohavíc, rukávov - 7,90 bez DPH
Výmena zipsu na nohaviciach - 8,90 bez DPH
Výmena zipsu na vrchnej bunde - 9,90 bez DPH
Zašívanie roztrhnutých častí odevov - 11,90 bez DPH

Taká firma Blažek, ktorá aspoň mne osobne na poli slovenskej módy niečo hovorí, ponúka úpravy u nich zakúpených odevov za ceny polovičné. Ako môže stáť skrátenie rukávov, či nohavíc 7,90bez DPH, keď napr táto firma vám zaúčtuje za celé ušitie nohavíc (len robota) 13 eur? Príde mi to trošku nepomer, keďže s ušitím nohavíc je x-násobne viac roboty ako so skrátením.

Takže keď to zhrniem, máme zmluvu s pravdepodobne spriatelenou (možno rodinne spojenou) firmou na sumu len tesne pod hranicou, od ktorej je nutné spraviť elektronickú aukciu na dodanie služieb. Zároveň ceny jednotlivých služieb v danej zmluve su prestrelené voči bežným malým bratislavským krajčírstvam aj o 100%.

Čo mi na tom všetkom príde najviac ironické je však to, že aj keď sa nevozím mhd často (v priemere 3 jazdy do týždňa), šoféra v rovnošate som ešte nevidel. A to ich aj vidím striedať sa pri vozovni Krasňany, či spoza volantu môjho auta.

Tieto informácie som posunul aj primátorovi Bratislavy Milanovi Ftáčnikovi a ten mi odpísal, že požiadal riaditeľa DPB o vysvetlenie  a keď bude mať viac info, dá mi vedieť.

Som zvedavý, či sa to aj niekam posunie...pevne dúfam, že áno...

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

ŠPORT

Real Madrid v šlágri remizoval s Barcelonou, gól strelil v úplnom závere

Otvárací gól strelil Luis Suárez, vyrovnal obranca Sergio Ramos.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.

SVET

Ako Trump za pár dní nahneval dve jadrové mocnosti

Trump sa pustil do telefonátov so svetovými lídrami.


Už ste čítali?