reklama

Slovenská Sporiteľňa...tu už nik rozumný prístup negarantuje

Slovenská Sporiteľňa sa v reklamách prezentuje ako banka, u ktorej si jej klienti bezstarostne vyriešia svoje problémy s bývaním a ešte s úsmevom na tvári im budú platiť za služby ako "poplatok za vklad v hotovosti". Realita je však trošičku odlišná.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (36)

Podľa reklamy by kúpa bytu cez Slovenskú Sporiteľňu prebiehala asi takto:

1. Vyhliadnem si byt
2. S úsmevom nakráčam do prvej pobočky tejto finančnej inštitúcie a oznámim im sumu, za ktorú by som si rád kúpil mnou vyhliadnutý byt
3. Vždy usmiata pracovníčka banky vytiahne dokumenty presne na moje požiadavky (veď predsa neustále propagujú, že mám u nich predschválený úver, tak toto musia mať v zálohe)
4. S úsmevom im podpíšem všetky papiere, ktorým ani nemusím rozumieť...veď moja banka chce pre mňa len to najlepšie
5. S radosťou rýchleho a bezstarostného vybavenia odchádzam z pobočky (samozrejme s úsmevom na tvári, nik sa predsa nemračí, keď kupuje byt) a na druhý deň sa sťahujem

Reklama je krásna vec. Vždy ma utvrdí v teórii, že tie najlepšie veci sa predávajú samé.
Rozhodol som sa porovnať fikciu s realitou a kúpil som si byt. Kroky pri vybavení hypotéky (po správnosti úveru na bývanie) však boli odlišné.

1. Vyhliadol som si byt
2. Z banky dostávam vyrozumenie, že s ničím nebude problém a ako ich výborný klient mi ponúkajú až 170tisíc pri 100% financovaní (keďže chcem menej, nečakám problémy)
3. Podpíšem s predajcom (zároveň majiteľ stavebnej firmy, čo daný byt postavila) zmluvu o budúcej zmluve a zložím zálohu
4. Do banky pošleme návrh zmluvy a pridáme znalecký posudok
5. Banka zmluvu neschváli, keďže sa im znalecký posudok nepozdáva a osoba, ktorá to interne schvaľuje znižuje hodnotu bytu o 15tisíc s dodatkom, že byt nie je dokončený (byt nemá sanitu, podlahy, interiérové dvere)
6. Snažíme sa vysvetliť a poukázať aj na zmluvu, v ktorej je predajca viazaný na dokončenie bytu (ktorý sa dokončí podľa mojich požiadaviek...bola by blbosť dokončiť ho "univerzálne" s tým, že by som ho musel prerábať)
7. Pracovníčka v banke mi navrhne zobrať si hypotéku na tú zníženú sumu a na zvyšných 15 tisíc spotrebný úver, čo je pre mňa neprijateľné
8. Až vďaka rade osoby pracujúcej v inej banke sa dozvedám o možnosti čerpať hypotéku na dve tranže
9. Po spomenutí tejto možnosti sa zrazu kompetentná pracovníčka prebrala a poskytla aj túto možnosť financovania
10. Banka navrhne úpravu zmluvy...prvých 60% sa prevedie pri prepise, zvyšných 40% po zdokladovaní dokončenia bytu (sme uistení asi 10x že budú stačiť fotky)
11. Ja aj predajca súhlasíme a podpíšeme pred pracovníčkou banky kúpnopredajnú zmluvu a zároveň podpisujem úverovú zmluvu s bankou (neustále sme uisťovaní, že akonáhle donesiem vinkulovanú poistku a potvrdenie z katastra o vklade záložného práva - "veď to si len pozriem na katasterportáli či tam je plomba" - , prvá časť tranže bude prevedená)
12. Na druhý deň predajca osobne donesie potvrdenie o vklade z katastra a ja vinkulovanú poistku
13. Po týždni peniaze predajcovi nie a nie prísť tak začíname zisťovať kde je problém
14. Odrazu sa dozvedáme, že ak je predajca právnická osoba, peniaze sa prevedú až po prevedení záložného práva (čo samozrejme na bratislavskom katastri hodnú chvíľku trvá)...o tom, že predajca je právnická osoba, vedela pracovníčka banky od začiatku a aj tak nás mylne informovala
15. Z katastra sa dozvedáme, že zo strany banky došlo ku chybe v dokumentoch a predajca teda urýchlene vyzdvihne vedúcu pobočky s podpisovým právom a osobne dovezie na kataster, kde podpíše nutné úpravy
16. Po niekoľkých týždňoch kataster sprocesuje návrhy na vklad a banka prevádza prvú tranžu predajcovi (dovtedy prebehla niekoľko mailová diskusia o tom, ako sme boli informovaní vs. čo je realita)
17. Kúpeľňa a podlahy hotové...na dvere mi všetci oznamujú čakacie lehoty 8-10 týždňov a tak radšej začnem realizovať kuchyňu
18. Kuchyňa dokončená 8 dní pred vianocami, medzi tým mi stihli namontovať vstavanú skriňu do spálne a ja do banky posielam fotky bytu (bolo mi oznámené, že všetko pevne namontované sa počíta do hodnoty bytu, tak som veril, že každý takýto doplnok to len zlepší)
19. Niekoľko dní sme z banky ignorovaní a až na našu žiadosť sa dozvedáme "Fotky nestačia, objednáme znalca"
20. Znalkyňa prichádza 3 dni pred vianocami...o dva dni máme v ruke posudok s hodnotou bytu o vyše 5 tisíc vyššou, ako bol pôvodný (interiérové dvere stále nie sú ani objednané)
21. V banke odovzdávame 23ho nový posudok a pracovníčka nás uisťuje, že hneď po sviatkoch (27.12) to bude sprocesované
22. Všetko je sprocesované až po novom roku, predajca má svoje peniaze, ja som vlastníkom bytu a od banky mám pokoj (až na to každomesačné platenie)

Ešte malý doplnok v číslach. Interný schvalovateľ prvý posudok znížil o 15 tisíc a vyplatenie druhej tranže bolo podmienené preinvestovaním minimálne tejto čiastky. Kúpelňa, podlahy, kuchyňa a vstavaná skriňa stáli aj s robotou cca 7 tisíc. V druhom znaleckom posudku sa zrazu navýšila hodnota po preinvestovaných 7 tisícoch nie len o potrebných 15 tisíc, ale dokonca až o vyše 20 tisíc eúr, čo už interný pracovník bez problémov odklepol.

Zvyšné drobnosti ako interiérové dvere som už doriešil sám s predajcom a od banky sa snažím už nič nechcieť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

PS: Slovenskú Sporiteľňu som si vybral z dôvodu momentálne mne najvýhodnejšej finančnej ponuky pri 100% financovaní po prepočítaní RPMN

Miroslav Babič

Miroslav Babič

Bloger 
  • Počet článkov:  205
  •  | 
  • Páči sa:  10x

...dusou cestovatel.. zakladateľ portálu UVOstat.sk Zoznam autorových rubrík:  Myšlienky z nevyspatej hlavyTour de Europe 2009Potulky EurópouPotulky svetomParódia na životSúkromnéFotkyOstatnéSprostostiŠtatistikyOpendata

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu